Samolot na Pilota
( ilość produktów: 10 )
Klocki Technic Sterowany Helikopter Śmigłowiec Transportowy RC
Zdalnie sterowany samolot piankowy stał się głównym nurtem w hobby sterowania radiowego
Samoloty rc z wytrzymałego materiału piankowego są uwielbiane zarówno przez początkujących pilotów, jak i doświadczonych pilotów.
Samoloty zdalnie sterowane z technologią safe plus oraz pozostałymi funkcjami safe, z napędem elektrycznym mogą mieć wiele kształtów i rozmiarów, a producenci pianki mogą nawet zaprojektować szczegóły skali w procesie formowania.
Na naszym sklepie FlyToy można kupić samoloty zdalnie sterowane piankowe, które wyglądają tak dobrze, jak samoloty z balsy. Wraz z rosnącą popularnością piankowych samolotów RC, stają się one doskonałą alternatywą dla samolotów z balsy.
Zdalnie sterowane samoloty piankowe dla początkujących - zintegrowany system sterowania
Najlepsze piankowe samoloty rc dla początkujących powinny być lekkie i wytrzymałe.
Można też kupić gotowy do lotu zestaw, który pomoże początkującym w szybkim rozpoczęciu latania. Aby jeszcze bardziej ułatwić sobie życie, warto rozważyć zakup zestawu, który zawiera instrukcje i podręcznik. Do wyboru są dziesiątki modeli samolotów piankowych.
Samoloty piankowe RC z napędem elektrycznym to najpopularniejszy typ samolotów RC dla początkujących.
Samoloty te są dostępne w różnych kształtach i rozmiarach, a wielu producentów produkuje doskonałe modele z ładowarką smart.
Jak sterować modelem rc samolotu z czujnikiem lądowania?
Sterowanie samolotem RC z wytrzymałego materiału epo jest oczywiście takie samo jak w prawdziwych samolotach i steruje modelem w dokładnie taki sam sposób.
Cztery podstawowe elementy sterujące w samolocie RC to, w nieszczególnej kolejności, przepustnica, ster wysokości, lotki i ster kierunku. Podnośnik, lotki i ster kierunku są nazywane powierzchniami sterowymi, a na poniższym rysunku pokazano ich położenie w samolocie:
Powierzchnie sterujące to połączone zawiasami części powierzchni latających (skrzydło wing, płat ogonowy i płetwa). Każda z powierzchni sterujących porusza się - w przypadku steru wysokości i lotek w górę i w dół, a w przypadku steru kierunku w lewo i w prawo.
Ruch ten powoduje zmianę kształtu profilu całej powierzchni nośnej, a tym samym zmianę siły nośnej/dolnej/bocznej generowanej przez tę powierzchnię. Samolot reaguje na te zmiany, powodując zmianę położenia i/lub kierunku.
Przez położenie rozumiemy orientację samolotu w stosunku do poziomu. Na przykład, jeśli samolot na pilota jest skierowany do góry, ma on położenie "nosem do góry".
Udany pierwszy lot modelem rc samolotu- możecie startować!
A więc nadszedł wielki moment, na który czekałeś! Sprawdziłeś i kupiłeś swój samolot, zapoznałeś się z nim, złożyłeś go, przygotowałeś do lotu, znalazłeś odpowiednie miejsce i teraz nadszedł czas, aby nim polecieć!
Dobra wiadomość jest taka, że start lub ręczne wodowanie samolotu rc nie jest zazwyczaj zbyt dużym wyzwaniem. Przynajmniej jest to o wiele mniej stresujące niż lądowanie! To, czy wystartujesz z ziemi, czy z ręki, zależy od kilku rzeczy, a mianowicie...
-
Czy twój samolot rc ma podwozie?
-
Rodzaj powierzchni, z której lecisz, oraz rozmiar kół samolotu.
-
Czy po prostu wolisz jedną metodę od drugiej.
-
Obecność lub brak podwozia zależy od typu samolotu, który posiadasz.
Jeśli twój samolot rc ma chowane podwozie to rodzaj powierzchni, z której lecisz, ma decydujące znaczenie dla startu. Jeśli jesteś na betonie, asfalcie, gładkim żwirze lub bardzo krótkiej trawie, start jest łatwy. Na dłuższej trawie lub bardzo szorstkiej nawierzchni samolot może mieć trudności z uzyskaniem prędkości potrzebnej do wzbicia się w powietrze.
Jak sterować modelem samolotu RC przy starcie?
Aby wystartować, płynnie zwiększ moc silnika do pełnej wartości (potrzebujesz od jednej do dwóch sekund na przesunięcie drążka do przodu) i pozwól samolotowi rozpędzić się wzdłuż ziemi. Prawdopodobnie będziesz musiał użyć steru kierunku, aby utrzymać samolot w linii prostej - nie pozwól mu zboczyć w lewo lub w prawo. Trzymaj go cały czas prosto i zgodnie z wiatrem.
Jeżeli startujesz przy bocznym wietrze, przygotuj się na jeszcze większe użycie steru kierunku, aby to skompensować, a także na to, że samolot może zboczyć na bok zaraz po oderwaniu się od ziemi. Start z bocznym wiatrem jest trudny i nie należy go wykonywać na początku, chyba że jest to absolutnie nieuniknione.
Gdy już osiągniesz pełną moc i samolot będzie przyspieszał wzdłuż ziemi, delikatnie wciśnij niewielką ilość steru wysokości, aby pomóc mu oderwać się od ziemi. Nie szarp drążka do tyłu, tylko płynnie pociągnij do tyłu. Zbyt szybkie włączenie steru wysokości, gdy samolot nie osiągnął jeszcze prędkości lotu, może spowodować zbyt wczesne wzniesienie się w powietrze i przeciągnięcie.
Zwykły model rc samolotu - start ręczny
Start ręczny jest dość prosty, ale to zupełnie normalne, że przy pierwszych kilku próbach czujesz się niepewnie.
Podobnie jak w przypadku startu, start z ręki musi być wykonany pod wiatr, aby zmaksymalizować siłę nośną pod skrzydłami oraz przepływ powietrza nad powierzchniami sterowymi.
Trzymaj samolot na wysokości głowy, w tej ręce, w której czujesz się najwygodniej, a nadajnik trzymaj w drugiej ręce, kciukiem obejmując drążek, na który naturalnie wypadnie, tzn. będzie to jeden lub drugi drążek, w zależności od tego, w której ręce trzymasz nadajnik.
Przy maksymalnej mocy silnika zrób krok do przodu i jednocześnie mocno wypchnij samolot z ręki. Ważne jest, abyś wystrzelił go mocno, tak aby w momencie opuszczenia ręki był powyżej prędkości przeciągnięcia. Jeśli nie popchniesz go wystarczająco mocno, może się przeciągnąć i rozbić przed Twoimi stopami.
Ważne jest też, aby starać się utrzymać samolot w poziomie i nie kierować go zbytnio w górę. Jeśli wystartujesz z przechyleniem do góry, może się zdarzyć to samo - przeciągnięcie. Staraj się unikać niebezpiecznego nachylenia.
Gdy tylko samolot opuści Twoją rękę, jak najszybciej przenieś ją na odbiornik, tak abyś był gotowy do rozpoczęcia wznoszenia i wprowadzenia niezbędnych poprawek do toru lotu samolotu, gdy znajdzie się on w powietrzu.
Lądowanie modelem RC samolotu, klapy - asystent lotu posiada funkcję Safe - wysoki potencjał wykorzystania modelu
Podczas gdy start jest stosunkowo łatwą częścią lotu, lądowanie jest bez wątpienia najtrudniejszą i najbardziej nerwową częścią, zwłaszcza gdy dopiero uczysz się latać samolotami sterowanym nadajnikiem rc.
Ale jak to się mówi, co się wznosi, musi opaść, a nauka bezpiecznego i dobrego lądowania samolotem rc jest czymś, w czym trzeba wytrwać.
Podejście końcowe samolotu RC jest przedostatnim etapem lotu, a jego dobre przygotowanie jest kluczem do dobrego lądowania. Jeśli będziesz gładko i stabilnie podchodził do lądowania, to na pewno uda ci się dobrze wylądować.
Opcja pierwsza to wykonanie prawidłowego i pełnego kręgu do lądowania, podczas którego lecisz z wiatrem bocznym, przechodzisz do kręgu z wiatrem dolnym, a następnie do kręgu podstawowego, po czym zawracasz z powrotem pod wiatr i podchodzisz do podejścia końcowego.
W rzeczywistości większość pilotów wybiera Opcję Drugą, w której odcinek z wiatrem bocznym jest ignorowany, a schemat kręgu jest rozpoczynany na odcinku z wiatrem lub nawet na odcinku podstawowym.
Preferowane jest latanie w całości lub częściowo z wiatrem, ponieważ daje to więcej czasu na dostosowanie się do sytuacji i przygotowanie do lądowania samolotu. Jeśli chcesz zacząć latać samolotem z chowanym podwoziem i klapami, lot z wiatrem to jest prawidłowym wyjściem.